تور کیش

گردشگری

تور کیش

گردشگری

منطقه ییلاقی طرقبه در مشهد

منطقه طرقبه با وسعت 1600 کیلومترمربع در منطقه‌‌ای کوهستانی در امتداد بینالود واقع شده و در 15 کیلومتری مشهد در غرب انتهای بولوار وکیل‌آباد قرار دارد. طرقبه دارای سابقه‌ای طولانی در تاریخ این شهر است و به عنوان یکی از مناطق دشت توس به نام تروغبذ در قرون اسلامی مطرح بوده است. همین‌طور در طول سده‌های اسلامی به صورت گذرگاه و تفرج‌گاه نیز به شمار می‌رفت. این مکان در امتداد دره‌ی بسیار با صفایی واقع شده و از نظر زمین‌شناسی از بخش‌های دشت، پای کوه و کوهستانی شکل گرفته است. گردش در این منطقه را در تور لحظه آخری مشهد از دست ندهید.طرقبه دارای آب و هوای سرد و خشک با تابستان‌هایی خنک و مطبوع می‌باشد که به دلیل بالا بودن ارتفاع آن، میزان بارندگی این منطقه نسبت به شهر مشهد بیشتر است. از مهمترین صنایع دستی منطقه علاوه بر بافته‌ها و ساخته‌های بومی، سبدبافی است که به سبب توریستی بودن طرقبه، بازار این تولیدات از موقعیت مطلوبی برخوردار است. صنایع ظریف حصیر بافی، در میان گردشگران تور مشهد که به این منطقه از مشهد سفر می‌کنند، جایگاه ویژه‌ای دارد. علاوه بر آن پرورش گل و گیاه نیز از مشاغل فعال طرقبه است.همچنین در دامنه‌ی شمالی رشته کوه‌های بینالود واقع در غرب و جنوب‌غربی شهرستان مشهد، دره‌های باصفا و سرسبزی برای مسافرین تور مشهد وجود دارد. دره‌های زیبای مایان، دهبار و جاغرق در طرقبه با باغ‌های میوه‌ی فراوان از جمله این دره‌های سرسبز می‌باشد.

 

منطقه ییلاقی طرقبه

 


اماکن زیارتی مشهد

اماکن زیارتی مشهد

در فاصله 55 کیلومتری از شهر مشهد و در روستای بیوه ژن توقفگاهی قرار دارد که علاوه بر جنبه مذهبی از نظر گردشگری نیز حائز اهمیت است. بنا بر نقل قولهایی شخصیت های مدفون در بنا امام زادگان هاشم و محتشم (علیهماالسلام) از نوادگان حضرت موسی بن جعفر(ع) می باشند. همه روزه زائرین و مسافران تور مشهد بسیاری برای زیارت آرامگاه به این مکان می آیند. وجود قنات با آب فراوان سبب سرسبزی محدوده آرامگاه با سایه هایی کوهستانی گردیده و از نظر امکانات رفاهی در حد مطلوبی قرار دارد.

 

 

 

 

امامزاده یحیی این آستانه متبرکه و مکان زیارتی در فاصله حدود 50 کیلومتری شمال شرقی شهر مشهد و در یک کیلومتری روستای میامی در بخش رضویه قرار دارد. مدفون در این مکان امام زاده یحیی‌بن حسین بن زید یکی از فرزندان زید بن علی بن حسین می باشد. وی که حسین نام داشته دارای چندین فرزند بوده که یکی از انها به نام یحیی با کنیه ابوالحسن شناخته می شد.زیارت از این امامزاده را در تور مشهد 94 از دست ندهید.بنای مزبور مشتمل بر رواقی چهار ضلعی،گنبد فیروزه ای رنگ دو پوسته،مناره های طرفین ورودی و کتیبه ای سنگی بر سر در آن به تاریخ 937ق است.بنای مزبور مقارن با سال های اولیه حکمرانی شاه طهماسب صفوی بنیان گرفته است به استناد مضمون کتیبه هویت صاحب مزار در زمان ساخت مقبره برادر زاده یحیی بن زید تصور شده اما ارادتمندان این آستانه میامی را آرامگاه یحیی بن زید می پندارند. بنابر تواریخ موجود یحیی بن زید هم ظاهرا در سال 207یا 209ق در بغداد دارفانی را وداع گفته است.با این همه علاوه بر گردشگران مذهبی تور مشهد پاییز 94 داخلی در سال های اخیر مسلمانان کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس توجه ویژه ای به این مکان معطوف داشته اند. طرح جامع توسعه اماکن این آستانه مقدسه در محدوده ای به وسعت 55 هکتار توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی در حال اجرا می باشد که در این کاربری ها زایر سرا ،کشتارگاه جهت نذورات،آشپزخانه عمومی ،فروشگاه ومحل اسکان موقت پیش بینی شده است.همچنین در نزدیکی این مجموعه تفریحی-زیارتی چشمه آب معدنی در دامنه کوه جریان دارد.سنگفرش اطراف بنای مرکزی همواره محل اطراق مناسبی برای ارادتمندان تور مشهد این امام زاده به شمار می آید.

 

 

 

هتل سلام مشهد

هتل سلام مشهد

هتل سلام مشهد هتلی 4 ستاره می باشد که در نزدیکی مرکز شهر مشهد واقع شده است. مسافرین تور مشهد که زائرین حرم مطهر امام رضا (ع) هستند بدانند که فاصله این هتل چهار ستاره تا حرم در حدود 2 کیلومتر است و هتل چشم انداز زیبایی به حرم مطهر دارد. فرودگاه بین المللی مشهد در حدود 30 دقیقه و ایستگاه راه آهن این شهر در حدود 10 دقیقه تا این هتل فاصله دارد. هتل سلام مشهد امکانات متنوعی در اختیار مسافرین تور مشهد قرار می دهد که برخی از این امکانات عبارتند از: کافی نت، کافی شاپ، لابی، صندوق امانات، مینی بار، خشکشویی، آسانسور و پارکینگ. امکانات تفریحی و ورزشی این هتل نیز برای رفاه حال مسافرین تور مشهد فراهم شده است که استخر سرپوشیده، سونای خشک و بخار، جکوزی آب گرم و سالن بیلیارد از این جمله امکانات می باشند. اتاق هایی که هتل سلام مشهد در اختیار مسافرین تور مشهد مهر 94  قرار می دهد، همگی به امکاناتی نظیر یخچال، تلویزیون، حمام، تلفن، اینترنت، سرویس ایرانی و برخی از اتاق ها به سرویس ایرانی مجهز شده اند. یکی از خدمات رایگان این هتل اینترنت رایگان است که به صورت وای فای در تمام هتل در دسترس میهمانان تور مشهد پاییز 94 قرار می گیرد.

آدرس هتل سلام مشهد: شهر مشهد، خیابان پاسداران، نبش پاسداران 6، هتل سلام مشهد

 

هتل سلام مشهد

 

 

هتل سلام مشهد

 

 

بازارهای معروف دبی

بازارهای معروف دبی

 مرکز خرید کرامه واقع در منطقه کرامه شهر دبی با داشتن چندین مجموعه فروشگاهی کنار هم بخاطر داشتن برچسب قیمت بانرخ 10 تا 25 درهم ایرانیان زیادی را برای خرید سوغات به این بازار می کشاند.در این مرکز خرید دبی، کالاهایی مانند لباس و پوشاک، کیف و کفش، اسباب بازی، صنایع دستی، کالاهای تزئینی و برخی دیگر از کالاها به خریداران تور دبی عرضه می شود که یکی از بهترین مراکز خرید دبی میباشد.

 

 

بازار مرشد دبی واقع در ناحیه دیره یکی از بهترین و ارزان ترین بازارها نزد ایرانیان برای خرید مایحتاج و سوغات می باشد. داخل بازار مرشد چند بازارچه است که کالاها و اجناس جزئی و کلی برای فروش عرضه میشود. در بازار مرشد هر نوع کالا و اجناسی را با قیمت مناسب میتوان در تور دبی 94 خریداری کرد. اکثرغرفه های بازار مرشد متعلق به ایرانیان ساکن در دبی است. 

 

بازار مدینه الجمیرا بازاری جذاب، رنگارنگ با معماری سنتی، محوطه و رستوران های سرباز در کنار دریاچه در جمیرای ساحلی قرار دارد. این بازار مکان عرضه ساخته های دستی و هنر های دست ساز است که از بهترین مراکز خرید دبی میباشد.اجناس معمولا سنتی است مسافرین تور دبی از بدلیجات و سنگ های قیمتی تزیینی تا لباس های حریر عربی، فرش و گلیم و تابلوهای کار دست و تقریبا چیزهای نایاب و صنایع دستی و اجناس تک را میتوانند پیدا کنند. سراسر این بازار بوی آکنده از بوی عطرها و عودهای عربی است و معماری این بنا نیز کاملا عربی می باشد.این مرکز خرید دبی کمی شبیه به بازارهای سنتی قدیمی ایرانی است. مغازه ها همه در فضای دالان مانندی بصورت جلو باز قرار دارند و کف این دالان پوشیده از سنگ فرش های سنتی عربی است. خرید از این بازار را در تور لحظه آخری دبی از دست ندهید.

هتل برج العرب دبی

هتل برج العرب مجلل ترین هتل خاورمیانه است که با 321 متر ارتفاع، میتوان گفت یکی از بلند قامت ترین هتل های جهان محسوب می شود. هتل برج العرب بر روی یک جزیره مصنوعی بنا شده که 280 متر از ساحل فاصله دارد. هتل برج العرب لوکس ترین سوئیت های ممکن را در اختیار میهمانان ویژه ی تور دبی خود برای یک اقامت بی همتا در سواحل طلایی دبی می گذارد. کوچکترین سوئیت هتل 169 متر مربع و بزرگترین آن 780 متر مربع است. هفت طبقه از این هتل زیبا در زیر دریا و به صورت آکواریوم می باشد که برای مسافرین تور دبی بسیار جذاب می باشد. این هتل دارای ۶۰ طبقه‌ است و تمام قسمت های هتل از بهترین متریال موجود در جهان ساخته شده و دکوراسیون داخلی هتل توسط هنرمندان مطرح جهان به سبک کلاسیک طراحی و اجرا شده است.تمامی اطاق های این هتل از نوع سوئیت های دوبلکس می باشند که با طلا طراحی شده اند. این هتل دارای رستوران های متنوعی می باشد که می توان غذا را در رستوران المنتها صرف کرد که 200 متر از سطح دریا بالاتر است و میهمانان تور دبی پاییز 94 برای رسیدن به آن از آسانسور شیشه ای استفاده می کنند تا منظره نابی که در این ارتفاع قابل رویت است نهایت استفاده را ببرند.